З листа до компанії ARB:
Привіт ARB,
Нещодавно я встановив переднє та заднє блокування ARB на мій Jeep Cherokee KJ і вже передчуваю задоволення та захоплення від підвищеної прохідності автомобіля.
Оскільки це мій перший досвід із блокуваннями, мені хотілося б отримати від вас кілька порад про те, коли і як використовувати блокування. Було б просто чудово дізнатися, наприклад, коли потрібно включати лише переднє блокування, коли обидва, а коли краще взагалі обійтися без блокувань. Також мене цікавить наскільки швидко спрацьовує та відключається блокування.
Carl Malouf
Привіт Карле,
Вітаємо вас із рішенням встановити блокування ARB Air Locker. Ми завжди раді чути, що люди не зупиняються у своїх бажаннях залізти глибше в нетрі позашляховика. Ви зробили правильний вибір, тому що блокування диференціала ARB є найміцнішими блокуваннями на ринку і мають найшвидший час підключення/відключення - всього близько 1/10 секунди.
На ваше запитання досить складно дати однозначну відповідь. Кожен водій включає блокування в різний час, залежно від марки автомобіля, покришок, навичок водія, кута під'їзду до перешкоди і т.д. Що добре для одних може зовсім не підійти іншим. Але ми можемо дати вам кілька загальних рекомендацій, які можна адаптувати під ваші конкретні ситуації.
Ви вже напевно помітили, що ваші блокування підключені таким чином, що ви повинні спочатку увімкнути заднє блокування, і тільки після цього ви зможете увімкнути переднє. Це захисна функція, спеціально зроблена для того, щоб люди випадково не включали переднє блокування, коли воно не потрібне. Заблокований передній диференціал сильно змінює керованість автомобіля, що може злякати водія, якщо він не очікував цього.
Люди часто думають, що блокування потрібні тільки для їзди бездоріжжям, проте вони можуть виявитися корисними навіть на асфальті. Найбільш характерний приклад, це їзда на порожньому пікапі мокрим асфальтом. Немає нічого гіршого, ніж намагатися рушити зі світлофора на підйомі і виявити, що одне колесо просто буксує на місці. Це можна виправити простим натисканням на тумблер блокування Air Locker.
А коли ви з'їжджаєте з асфальту на бездоріжжя, блокування ARB Air Locker повністю перебувають у своїй стихії. Для простої їзди брудною дорогою або нескладних офф-роуд трас блокування, в більшості випадків, не потрібні. Просто рухайтеся на повному приводі, на підвищених або знижених передачах, і все буде добре.
Коли ви під'їжджаєте до складніших трас, постарайтеся спершу визначити профіль місцевості та характер покриття. Якщо ви не впевнені, чи зберетеся на пагорб, чи проїдете ви через калюжу бруду, просто увімкніть заднє блокування. Це чудова підмога в більшості випадків. Якщо ви починаєте застрягати, зніміть ногу з педалі газу на секунду і увімкніть переднє блокування. НІКОЛИ не вмикайте блокування (і заднє і переднє) з натиснутим газом і колесами, що обертаються. Ми називаємо це «аварійне блокування», яке у переважній більшості випадків призводить до поломки блокування або інших деталей трансмісії. Це все одно, що намагатися увімкнути передачу, не вичавивши зчеплення.
Ще одна ситуація, коли часто забувають про користь заднього блокування, це спуск. Круті, кам'янисті, слизькі, брудні - спуски бувають пеклом для автомобіліста. Коли окреме колесо на узвозі втрачає зчеплення, автомобіль часто починає жити своїм життям. Просто увімкніть заднє блокування ARB на вершині спуску і ви будете вражені тим, наскільки слухняно поводиться автомобіль. Коли обидва задні колеса примусово крутяться з однаковою швидкістю, автомобіль спускається набагато рівніше і слухняніше.
Це лише кілька прикладів того, коли і як використовувати блокування ARB. Кращий спосіб самому зрозуміти, як працюють блокування, це частіше вибиратися на бездоріжжя!
Stuart Schoof
(Інженер з розробки Air Locker)