Яке блокування вибрати — переднє чи заднє?

Нас часто запитують, яке блокування ARB AirLocker вибрати — переднє чи заднє? У яких випадках краще мати тільки переднє або тільки заднє блокування?

На жаль, відповідь на питання, що краще — переднє чи заднє блокування, завжди залежить від конкретних умов використання та досвіду самого водія позашляховика. Ця тема вже десятки років обговорюється у колах любителів та професіоналів офф-роуду. Компанія ARB також не може впевнено рекомендувати той чи інший тип блокування, тому що навіть серед нашого персоналу є прихильники і тієї і іншої стратегії. Однак, ми можемо запропонувати вам кілька базових відправних точок, які допоможуть вам у прийнятті рішення:

  1. У більшості випадків, гарний контакт з поверхнею завжди матиме одне переднє та одне заднє колесо. Тому, до певного моменту, немає ніякого значення, на якій осі у вас стоїть блокування. Чим більша вага посідає заблоковану вісь, тим краще буде зчеплення з дорогою. Тому, якщо ви часто перевозите вантажі або більша частина ваги автомобіля припадає на задню вісь, вам краще мати заднє блокування ARB AirLocker. У той же час, якщо ви власник пікапа або позашляховика, який більшу частину часу пересувається без вантажу, вам краще мати переднє блокування, так як більша частина ваги в даному випадку зосереджена на передній осі.
  2. При підйомі по крутому схилу, вага автомобіля може значно зміститися до задньої осі і, як ми згадували вище, в даному випадку бажано мати заднє блокування. І навіть при спуску, коли вага автомобіля зміщена на передню вісь, задне блокування може виявитися дуже корисним - на крутих спусках, автомобілі з вільним диференціалом (без блокування) можуть відчувати занос задньої осі, оскільки момент нерівномірно розподіляється між задніми колесами. Заднє блокування ARB AirLocker допомагає боротися з цим ефектом і забезпечує більш контрольований та безпечний спуск.
  3. Краще керується автомобіль із заблокованим заднім блокуванням, ніж із заблокованим переднім. Переваги підвищеної прохідності дуже часто переважують недоліки керованості, такі як недостатня повертаність, і, в більшості випадків, ви не відчуєте жодних незручностей при керуванні автомобілем із заблокованим заднім блокуванням.
  4. Небагато допомагають також диференціали підвищеного тертя (LSD). Якщо ви збираєтесь купити одне блокування Air Locker, а ваш автомобіль оснащений заводським заднім диференціалом підвищеного тертя, то, безперечно, беріть переднє блокування ARB. У такому разі у вас буде максимально можливе зчеплення з дорогою на передній осі і, нехай і не таке гарне, але все ж таки непогане зчеплення на задній.
  5. Задні диференціали, як правило, більше і міцніше, ніж передні (хоча це і не завжди так). Блокування ARB Air Locker У ДВА РАЗИ збільшить максимальну кількість моменту та зчеплення, порівняно із заводським відкритим диференціалом. Тому, якщо ви збираєтеся купити одне блокування ARB Air Locker, то є сенс встановити його на найбільшу та потужну вісь вашого автомобіля.
  6. Передні колеса автомобіля завжди виїжджають на вершину перекату раніше, ніж ви самі. Зчеплення на крутому ухилі завжди значно менше, ніж на рівній поверхні. Той факт, що передні колеса автомобіля вже перевалили через перекат і стоять на рівній поверхні, зовсім не означає, що ваші задні колеса мають достатньо зчеплення для того, щоб виштовхнути вас нагору. У цьому випадку блокування ARB на передній осі може виявитися дуже доречним і допоможе вам витягнути автомобіль на вершину підйому.

Уважно вивчіть ці базові вступні та завжди дуже акуратно підходьте до питання вибору. Відмінності в пристрої автомобілів та в умовах експлуатації завжди матимуть вплив на фінальний вибір. Одне ми можемо сказати з упевненістю - встановлення блокувань ARB на ОБИДВІ осі дасть вам максимально можливий рівень прохідності та комфорту у всіх ситуаціях, описаних вище.

Daniel Bongard
(Керівник інженерного відділу ARB)