Дизайн та розробка:
Застосування динамічних рам з інтегрованими зонами безпеки замість класичних «сходових» рам, збільшення загальної ваги автомобілів, при тому, що вага на осях залишається таким же і, що важливо, почастішали запити від покупців, ясно дають зрозуміти, що сталеві бампери далеко не завжди справляються зі своїми завданнями та не відповідають запитам споживачів.
Завдяки цьому народилася ідея створення нового легкосплавного бампера ARB.
Замість того, щоб просто скопіювати сталевий бампер ARB в алюмінії та представити його на ринку, інженери компанії почали розробку нового бампера з кузовних кріплень, що застосовуються в бамперах серії Deluxe, і створили бампер, що точно повторює кузов автомобіля, зберігши при цьому всі ключові характеристики бамперів ARB - Висока якість і неперевершена надійність у найсуворіших умовах експлуатації. Рішення про розробку та виробництво алюмінієвого бампера було ретельно зважено та багаторазово обговорювалося всередині компанії.
Незважаючи на те, що компанія широко відома як виробник сталевої продукції, ARB має багату історію виробництва легкосплавних продуктів. Засновник компанії Тоні Браун виробляв алюмінієві бампери наприкінці 1970-х та на початку 1980-х років. Однак співвідношення якості та ціни цих продуктів, а також міркування ваги, робило ці продукти неконкурентоспроможними у 80-х, тому відтоді вони більше не пропонувалися на ринку.
За останні 10 років компанія ARB знову вийшла на ринок легкосплавних продуктів, представивши алюмінієві багажники на дах у 2008, алюмінієві захисні дуги у 2010 та безліч інших продуктів з легких сплавів. Сучасні технології, можливість провести кінцево-елементний (FEA) комп'ютерний аналіз, а також досвід та кваліфікація працівників компанії дозволили повернутися до питання про створення легкосплавного бампера. Деякі особливості нового бампера були визнані ключовими і такими, що не підлягають обговоренню:
- Вага
- Структурна міцність
- Відповідність дизайну автомобіля
- Новий бампер не може бути точною копією сталевого бампера ARB і повинен мати індивідуальність. Ключові особливості дизайну включають такі рішення: заокруглені бічні та центральні секції з радіусом 30 мм, зовнішня труба діаметром 60 мм, центральна труба діаметром 48 мм, окреме кріплення для лебідки (може бути демонтовано), верхня пресована панель і пресована кришка лебідки. Поліуретанові відбійники та центральні грати між ними спроектовані таким чином, щоб відповідати заводському дизайну автомобіля.
Тестування:
Надійність та універсальність рамних кріплень ARB для Toyota Prado були протестовані протягом багатьох років та мільйонів кілометрів по всьому світу. Саме тому інженери ARB взяли за основу кріплення від сталевого бампера Deluxe та додали кронштейни для окремого кріплення лебідки. Проведено всебічне тестування конструкції, щоб переконатися, що алюмінієвий бампер порожниною відповідає високим стандартам надійності та міцності ARB.
Також було проведено комп'ютерне симулювання (FEA) та випробування в реальних умовах. Звичайно-елементний аналіз (FEA) – це комп'ютерний метод тестування структурної міцності продукту, який дозволяє значно скоротити кількість реальних фізичних тестів під час проектування продукту.
Аналіз FEA був сфокусований на фронтальних та бічних ударах, а також на загальній міцності продукту.
Фронтальні зіткнення із тваринами симулювалися на швидкостях до 80 км/год. Результати показали, що бампер залишається цілим та повністю функціональним. Що важливо — автомобіль залишався на ходу після зіткнень.
Для симуляції різних навантажень, які автомобіль відчуває бездоріжжям, було проведено великий комп'ютерний аналіз. Переваги комп'ютерного аналізу в тому, що він дозволяє значно прискорити процес тестування міцності продукту та отримати вичерпні результати. Також були проведені додаткові тести із встановленою лебідкою, додатковими фарами та антенами, щоб отримати більш реалістичні результати для обладнання, яке зазвичай встановлюється на Toyota Prado.
У той час як комп'ютерний аналіз надає величезну допомогу у визначенні потенційно «проблемних» місць, реальні фізичні тести є найважливішим аспектом будь-якого нового продукту ARB. В даному випадку були проведені реальні тести на шосе, гравійних дорогах, бездоріжжям, а також тести з буксируванням причепа, щоб виявити можливі проблеми з перегріванням двигуна. Додаткові тести були проведені в Австралійському центрі автомобільних досліджень, що дозволило отримати високу повторюваність результатів у контрольованих умовах.
Тестування навантажень від лебідки проводилося як на комп'ютері, так і з використанням преса ARB, який симулював навантаження лебідками на 10000 фунтів. Тестування проводилося під різними кутами троса до лебідки, щоб максимально повторювати умови реального життя.
Вага:
Вага була важливим чинником розробки алюмінієвого бампера ARB для Prado. Новий бампер на 55% легший за аналогічний сталевий бампер — 21 кг проти 46 кг. Кузовні кріплення та захисні панелі обох бамперів важать приблизно однаково, близько 23 кг. Окреме кріплення для лебідки для легкосплавного бампера важить 10 кг.
Сплави та зварювання:
Як і у випадку сталі, сплави мають різні специфікації і як, результат, різну міцність. Також на міцність сплавів впливає, як вони обробляються під час виробничого процесу. У виробництві легкосплавного бампера ARB застосовується три різні сплави з різним ступенем загартування. Кронштейни кріплення бампера до кузовних кронштейнів та стійки виготовлені зі сплаву 5083-H116. Центральна панель та «крила» виготовлені зі сплаву 5052-H32 з термічним загартуванням. Бічні труби та центральна труба використовують міцний загартований сплав 6063-T4.
Дані сорти сплавів були обрані, щоб забезпечити чудову корозійну стійкість та високу стійкість до зношування. Бічні секції та центральна панель мають товщину 4 мм, бічні труби – 60 мм у діаметрі з товщиною стінки 3 мм, центральна труба – 48 мм х 3 мм.
Як і в будь-якому іншому легкосплавному продукті, велика увага приділяється якості зварювання. Всі видимі шви зварені з використанням спеціального імпульсного зварювання (СМТ), яке дозволяє точно контролювати перенесення розплавленого матеріалу та отримати дуже чистий шов. Такі шви зазвичай називають "стос монет".
Ключові особливості легкосплавного бампера ARB для Toyota Prado 150:
- Бампер спеціально спроектований для встановлення на Toyota Prado 2014+
- Запатентований дизайн бампера та компонентів
- Товщина металу в центральній та бічних секціях - 4 мм.
- Бічні труби – 60 мм у діаметрі з товщиною стінки 3 мм, центральна труба – 48 мм х 3 мм
- Згладжені кути центральної та бічних секцій (з радіусом 30 мм)
- Ретельно спроектована система кріплення бампера, сумісна з системою Air-bag
- Відкритий дизайн центральної частини бампера з решіткою для максимальної міцності та гарного обдування радіатора.
- Грати в центральній частині з 2-х частин
- Сталеві панелі для захисту днища по центру та з обох боків
- Пресована верхня панель центральної частини та пресована алюмінієва кришка відсіку для лебідки
- Модульна конструкція дозволяє використовувати бампер як з лебідкою, так і без неї.
- Алюмінієва кришка лебідки в комплекті
- Нижня частина центральної частини обладнана панеллю, яка прикриває механізм тросоукладача, якщо ви не використовуєте лебідку
- Потужні поліуретанові відбійники
- Сумісний із низькопрофільними електричними лебідками Warn, Magnum, Bushranger та Smittybilt з тяговим зусиллям до 10000 фунтів
- Передбачені місця кріплення для встановлення додаткових фар IPF та ARB
- Отвори для встановлення опціонального комплекту протитуманних фар ARB (#3500590)
- Світлодіодні габарити та покажчики поворотів ARB йдуть у комплекті постачання
- Два кронштейни для кріплення антен на центральній частині бампера.
- Бампер додає приблизно 185 мм до загальної довжини автомобіля.
- «П'ятки» для встановлення домкратів серії Hi-Lift не передбачені на алюмінієвих бамперах
Пресована верхня панель:
Верхня панель бампера виконана з пресованого алюмінію. Це додає панелі міцності та дозволяє встановити кришку лебідки врівень з верхньою частиною панелі.
Відбійники, центральні грати та окантовки протитуманок:
Відмінними рисами цього бампера є відбійники з двох частин, грати в центральній частині та окантування опціональних протитуманних фар (артикул 3500590, див. розділ Протитуманки). Всі три компоненти виконані в єдиному дизайні та відповідають загальному дизайну бампера.
Вертикальна секція відбійника відмінно поєднується з окантуванням протитуманки. Верхня частина відбійника встановлюється навколо труби, на місці її перетину з верхньою поверхнею бампера.
Для того щоб полегшити доступ до ручки зчеплення лебідки та забезпечити гарне обдування радіатора, роздвоєна центральна частина бампера була доповнена стильними гратами, виконаними в заводському дизайні.
Решітка складається з двох частин і в лівій частині має дверцята для зручного доступу до керування лебідкою. Дверцята легко відкриваються і закриваються і значно полегшують доступ до лебідки, який часто буває утруднений через встановлення великих додаткових фар.
Протитуманки:
Алюмінієвий бампер Prado поставляється з новими окантовками для протитуманних фар ARB (51 Ватт, артикул 3500590). Окантовки поставляються з кришками, які встановлюються, якщо протитуманки не використовуються. Окантовки пофарбовані в чорний колір, щоб відповідати дизайну відбійників.
Для встановлення протитуманок потрібно докупити додаткову електропроводку ARB (артикул 3500530). Також є прозора захисна кришка протитуманної фари (артикул 3500680).
Світлодіодні габарити/індикатори повороту:
Фірмові світлодіодні габарити з індикаторами повороту встановлені у спеціальних нішах з боків бампера.
Сумісність із лебідками:
Алюмінієвий бампер ARB сумісний з такими моделями лебідок:
- Warn M8000, XD9000, XP9.5 і XDC 9.5
- Warn Zeon 8, 8-S, 10 і 10-S
- Warn ZEON Platinum 10, 10-S
- Smiitybilt Gen 2 X10K
- Bushranger DV-9TH, DS-9TH и Seal 9.5TH
На відміну від
традиційних сталевих бамперів ARB, де установче місце лебідки є невід'ємною
частиною бампера або кронштейнів кріплення бампера, у легкосплавних бамперів це
окремий вузол, що знімається.
Кріпильний вузол
лебідки витримує повну вагу самої лебідки та блоку управління лебідкою і
встановлюється не на сам бампер, а на кронштейни кріплення бампера до кузова. У
нижній частині бампера розташована знімна панель, яку необхідно видалити при
встановленні лебідки.
Вузол кріплення
лебідки обладнаний кронштейном кріплення блоку управління, щоб опустити його в
корпус бампера. Цей кронштейн оснащений безліччю отворів для встановлення
блоків керування різних лебідок. Зверніть увагу, що для всіх лебідок зі списку установчі
отвори вже просвердлені. Установка блоку керування нижче, у корпус бампера,
забезпечує радіатор Prado належною кількістю свіжого повітря. Ширший розріз у
передній частині, обладнаний решіткою, також покращує обдув радіатора.
Для встановлення деяких лебідок потрібні додаткові комплекти:
- № 3500730 WINCH INSTALL KIT ALLOY BAR|PRADO 150. Цей установчий комплект включає в себе кронштейн номерної панелі, що відкидається.
- Для лебідок Warn ZEON та ZEON Platinum необхідний комплект №W89965 Short Wiring Kit
- Для лебідки Warn ZEON Platinum може знадобитися набір №W94288 Enhanced Signal Kit
Пресована кришка лебідки та нижня панель:
У комплекті постачання алюмінієвого бампера знаходиться спеціальна алюмінієва кришка товщиною 4 мм. Ця кришка використовується в тому випадку, якщо ви не збираєтесь встановлювати лебідку. Ця кришка встановлюється врівень з верхньою пресованою панеллю бампера, що забезпечує рівну поверхню і привабливий зовнішній вигляд. Кришка зроблена з пресованого полірованого алюмінію.
У нижній панелі
центральної частини бампера розташована панель, яку необхідно видалити під час
встановлення лебідки. Якщо лебідка не використовується, то панель залишається
на місці і прикриває отвір тросоукладочного механізму.
Кронштейни для додаткових фар:
У пресованій верхній панелі бампера передбачені місця для встановлення додаткових фар, наприклад, таких як ARB Intensity або IPF 808, 800 і 900.
Примітка: бампер
має додаткові отвори для встановлення світлодіодних фар ARB Intensity.
Кронштейни для антен:
Два кронштейни для кріплення антен вварені в центральну трубу і дозволяють кріпити УКХ/СВ радіо антени та антени для мобільного зв'язку.