Тиск у покришках

З листа до компанії:

Привіт ARB. Я збираюся проїхатися на своєму позашляховику за маршрутом Outback Way. Сайт цієї компанії наводить наступні рекомендації щодо тиску в покришках: «На жорстких, кам'янистих або рифлених відрізках маршруту Outback Way, намагайтеся підтримувати стандартний дорожній тиск (або трохи нижче), щоб борти покришки залишалися жорсткими і менш схильними до проколів від каменів, палиць або гострих об'єктів ».

Однак, авторитетний сайт по позашляховикам та подорожам Австралією ExploreOz радить абсолютно протилежне: «Щоб підвищити комфорт і покращити зчеплення з дорогою на жорстких кам'янистих ділянках, найкраще опустити тиск у покришках на 0,3-0,4 атмосфери, порівняно зі стандартним дорожнім. тиском. На особливо жорстких та кам'янистих трасах можна ще більше зменшити тиск. Це може здатися безглуздим, на перший погляд, однак, уявіть, що ваша покришка це повітряна кулька, яка підстрибує на гострих об'єктах. Очевидно, що куля з великим тиском більш схильний до «проколів».

То хто ж правий?

William McCartney

Тема про тиск у покришках завжди була предметом найгарячіших суперечок. Зберіть разом дюжину «джиперів» і кожен з них матиме свою точку зору про те, що краще і в якій ситуації. Ви виявите, що на це питання не існує «правильної відповіді». Чому так? По-перше, кожен автомобіль, по-своєму, унікальний, що стосується ваги, що перевозиться, і встановлених покришок. Додайте до цього безліч варіантів позашляхового покриття та різні стилі водіння, і ви зрозумієте, що те, що добре для одного водія, зовсім не обов'язково підійде для іншого.

Виробники покришок хочуть, щоб ви все робили за книжкою – з безлічі причин, у тому числі юридичних. Це зазвичай означає, що якщо автомобіль повністю завантажений, ви повинні піднімати тиск у колесах. Ця інформація ґрунтується на випробуваннях на закритих трасах, де низький тиск та висока швидкість можуть призвести до погіршення керованості автомобіля та/або виходу з ладу покришки. Тому інформація, яку надає Outback Way, цілком імовірно ґрунтується на такому підході до питання. Це не "неправильна" інформація, вона просто не обов'язково "найкраща", виходячи з досвіду.

Безліч спеціалізованих 4х4 видань, сайтів, професіоналів та експертів можуть дати вам інформацію, засновану на їхньому власному багатому досвіді. Коли йдеться безпосередньо про маршрут Outback Way, використання «дорожнього» тиску має явні недоліки. Незважаючи на те, що більш високий тиск допомагає боковині покришки стати міцнішою, він робить зону протектора більш уразливою до ударів і проколів від різних осколків каменів та інших гострих предметів. Зниження тиску дозволяє покришці стати «податливішою» і перекочуватися через гострі об'єкти без шкоди. На покриттях з дрібним гравієм високий тиск у покришках зменшує пляму контакту, що може призвести до зісковзування, особливо в поворотах. У той же час, знижений тиск збільшує пляму контакту, покращуючи зчеплення з дорогою та підвищуючи стабільність та комфорт.

В результаті зниження тиску збільшується пляма контакту – цей ефект використовують для зменшення ймовірності проколу та покращення зчеплення на сипких або пухких поверхнях. При зниженні тиску в покришках, ви повинні бути обережними і знижувати швидкість, щоб запобігти перегріву покришок. Однак, на більш м'яких покриттях, таких як бруд, сніг і пісок, ви напевно їхатимете набагато повільніше, ніж асфальтом, тому проблема перегріву не стоїть гостро. На гравійних ділянках у вас є вибір - їхати швидко з нормальним дорожнім тиском, дискомфортом, поганою керованістю та ризиком заробити прокол або знизити тиск і їхати повільніше, але більш комфортно, контрольовано та з меншими шансами на прокол. Ви можете заїхати на будь-який шиномонтаж на маршруті Outback Way і запитати поради у майстра - можу посперечатися, що ви почуєте "зниз швидкість і опусти тиск". Хочу нагадати вам, що шиномонтажники заробляють на людях, які зробили протилежне.

Таким чином, якщо ви звернетеся до виробників покришок, вони скажуть вам суворо дотримуватися рекомендованого тиску, відповідно до ваги вантажу, який ви перевозите… і тиск це, поза всякими сумнівами, виявиться високим, оскільки в дальню поїздку, наприклад на Outback Way, ви завантажите свій позашляховик "під зав'язку".

З точки зору закону, це найкраща порада, яку вони можуть вам дати. Різними автожурналами, аматорами та експертами було проведено безліч тестів, які підкріплюють теорію про зниження тиску. Однак кожна комбінація автомобіль/покришки/маса/стиль водіння унікальна, а це означає, що ви зможете підібрати для себе ідеальне рішення лише досвідченим шляхом. По суті вашого питання, обидва сайти, на які ви посилаєтеся, мають рацію кожен по-своєму.

Один з небагатьох, якщо не єдиний, виробник покришок, який визнає докази зниження тиску, є Cooper Tyres. На сайті www.coopertires.com.au ви можете завантажити посібник для водіїв позашляховиків (4WD Drivers Guide), в якому Cooper Tyres вказують найбільш відповідні значення тиску для різних покриттів.

Mark ‘Lowmount’ Lowry
(Manager – Product Development & Evaluation)



Давление в покрышках

Из письма в компанию:

Здравствуйте ARB. Я собираюсь проехаться на своем внедорожнике по маршруту Outback Way. Сайт этой компании приводит следующие рекомендации по давлению в покрышках: «На жестких, каменистых или рифленых отрезках маршрута Outback Way, старайтесь поддерживать стандартное дорожное давление (или чуть ниже), чтобы борта покрышки оставались жесткими и менее подверженными проколам от камней, палок или острых объектов».

Однако, авторитетный сайт по внедорожникам и путешествиям по Австралии ExploreOz советует абсолютно противоположное: «Чтобы повысить комфорт и улучшить сцепление с дорогой на жестких каменистых участках, лучше всего опустить давление в покрышках на 0,3-0,4 атмосферы, по сравнению со стандартным дорожным давлением. На особо жестких и каменистых трассах можно еще больше уменьшить давление. Это может показаться бессмысленным, на первый взгляд, однако, представьте, что ваша покрышка это воздушный шарик, который подпрыгивает на острых объектах. Очевидно, что шар с большим давлением более подвержен «проколам». 

Так кто же прав?

Тема о давлении в покрышках всегда была предметом самых горячих споров. Соберите вместе дюжину «джиперов» и у каждого из них будет своя точка зрения о том, что лучше и в какой ситуации. Вы обнаружите, что на данный вопрос не существует «правильного ответа». Почему так? Во-первых, каждый автомобиль, по-своему, уникален, что касается перевозимого веса и установленных покрышек. Добавьте к этому огромное количество вариантов внедорожного покрытия и разные стили вождения, и вы поймете, что то, что хорошо для одного водителя, совсем не обязательно подойдет для другого.

Производители покрышек хотят, чтобы вы все делали по книжке – по множеству причин, в том числе и юридических. Это обычно означает, что если автомобиль полностью загружен, вы должны подымать давление в колесах. Эта информация основывается на испытаниях на закрытых трассах, где низкое давление и высокая скорость могут привести к ухудшению управляемости автомобиля и/или выхода из строя покрышки. Поэтому, информация, которую предоставляет Outback Way, весьма вероятно основана на таком подходе к вопросу. Это не «неправильная» информация, она просто не обязательно «лучшая», исходя из опыта.

Множество специализированных 4х4 изданий, сайтов, профессионалов и экспертов могут дать вам информацию, основанную на их собственном богатом опыте. Когда речь идет конкретно о маршруте Outback Way, использование «дорожного» давления имеет явные недостатки. Несмотря на то, что более высокое давление помогает боковине покрышки стать более прочной, оно делает зону протектора более уязвимой к ударам и проколам от различных осколков камней и других острых предметов. Снижение давления позволяет покрышке стать более «податливой» и перекатываться через острые объекты без ущерба. На покрытиях с мелким гравием, высокое давление в покрышках уменьшает пятно контакта, что может привести к соскальзыванию, особенно в поворотах. В то же время, пониженное давление увеличивает пятно контакта, улучшая сцепление с дорогой и повышая стабильность и комфорт.

В результате снижения давления, увеличивается пятно контакта – этот эффект используют для уменьшения вероятности прокола и улучшения сцепления на сыпучих или рыхлых поверхностях. При снижении давления в покрышках, вы должны соблюдать осторожность и снижать скорость, чтобы предотвратить перегрев покрышек. Однако, на более мягких покрытиях, таких как грязь, снег и песок, вы наверняка будете ехать гораздо медленнее, чем по асфальту, поэтому проблема перегрева не стоит остро. На гравийных участках у вас есть выбор – ехать быстро с нормальным дорожным давлением, дискомфортом, плохой управляемостью и риском заработать прокол или снизить давление и ехать медленнее, но более комфортно, контролируемо и с меньшими шансами на прокол. Вы можете заехать на любой шиномонтаж на маршруте Outback Way и спросить совета у мастера – могу поспорить, что вы услышите «снизь скорость и опусти давление». Хочу напомнить вам, что шиномонтажники зарабатывают на людях, которые сделали противоположное.

Таким образом, если вы обратитесь к производителям покрышек, они скажут вам строго придерживаться рекомендованного давления, в соответствии с весом груза, который вы перевозите… и давление это, вне всяческих сомнений, окажется высоким, так как в дальнюю поездку, например на Outback Way, вы загрузите свой внедорожник «под завязку».

С точки зрения закона, это лучший совет, который они могут вам дать. Различными автожурналами, любителями и экспертами было проведено масса тестов, которые подкрепляют теорию о понижении давления. Однако каждая комбинация автомобиль/покрышки/масса/стиль вождения уникальна, а это означает, что вы сможете подобрать для себя идеальное решение только опытным путем. По существу вашего вопроса, оба сайта, на которые вы ссылаетесь, правы, каждый по-своему.

Один из немногих, если не единственный, производитель покрышек, который признает доводы за понижение давления, является Cooper Tyres. На сайте www.coopertires.com.au вы можете скачать руководство для водителей внедорожников (4WD Drivers Guide), в котором Cooper Tyres указывают наиболее подходящие значения давления для различных покрытий.