Сталевий трос чи синтетичний?

Привіт ARB,

Незважаючи на те, що я вже давно займаюся офф-роудом, я завжди намагаюся покращити свої навички та набути нових знань у цій галузі, а також із задоволенням вивчаю нові продукти на ринку. Останнім часом я помітив, що багато водіїв почали використовувати «блакитний» синтетичний трос лебідки замість звичайного сталевого троса. Очевидно, що такий трос дає перевагу у вазі, але я хотів би дізнатися про всі «за» та «проти» синтетичного троса порівняно зі сталевим. Також мені сказали, що не всі моделі лебідок сумісні з синтетичним тросом, чи це правда?

Брюс

Дякую за ваш запит Брюс.

«Блакитний трос», про який ви згадуєте, це справді синтетичний трос для лебідки, який виготовляється не лише в різних кольорах, але й з різними технічними характеристиками. Найчастіше використовується в офф-роуді бренд відомий як Plasma і поставляється у фіолетовому кольорі. Спочатку цей трос розроблявся для застосування в корабельній індустрії, яка потребувала легкого і міцного тросу, проте вже на початку 90-х цей трос затребуваний і в офф-роуді, завдяки своїм перевагам, порівняно зі сталевим тросом.

Ключові переваги синтетичного троса лебідки:

  • Важить у 10 разів менше сталевого троса (при однаковому діаметрі)
  • Не тоне
  • Не має гострих країв чи задирок
  • Дуже гнучкий
  • Може бути відремонтований у польових умовах

Як і з будь-яким новим продуктом, після декількох років використання в польових умовах, були виявлені деякі умови, які можуть бути набагато небезпечнішими для синтетичного тросу, ніж для звичайного сталевого тросу:

  • Бічний знос чи стирання боковин троса
  • Висока температура
  • Перенапруження або ударне навантаження

Тепла, виробленого внутрішнім гальмом на багатьох «низькопрофільних» лебідках, виявляється достатньо для того, щоб зруйнувати волокна синтетичного троса і призвести до передчасного виходу з ладу. Тому цей трос не рекомендується використовувати на таких лебідках. Лебідки з виносним гальмом, такі як Warn М8274-50, не страждають від надлишкового тепла і можуть використовуватись із синтетичним тросом.

Багато виробників намагалися обійти проблему перегріву троса, використовуючи інший тип синтетичного матеріалу на першому витку лебідки. Цей матеріал, який мав більш високу стійкість до високих температур, потім з'єднувався з міцним синтетичним тросом, стійким до зносу. На жаль, найчастіше троси такого типу коштують дорожче, ніж сама лебідка.

Зношування троса і ударні навантаження, це ті фактори, з якими лебідкам доводиться стикатися регулярно, незалежно від типу троса. Однак синтетичні троси страждають від цих факторів набагато сильніше, ніж сталеві. Незважаючи на те, що синтетичний трос в рази перевершує сталевий по міцності на розтягування, ударні навантаження та абразивні поверхні, такі як гравій або скельна крихта, можуть призвести до дуже швидкого зносу троса.

Коли ви порівнюєте «за» і «проти», ви також повинні враховувати те, наскільки часто ви користуватиметеся лебідкою. Якщо ви берете участь у змаганнях з офф-роуду, то мала вага, гнучкість та ремонтопридатність синтетичного троса можуть дати вам додаткову перевагу. Однак якщо ви користуєтеся лебідкою в окремих випадках, то висока вартість синтетичного троса, порівняно зі сталевим, може виявитися непотрібною тратою грошей, які краще витратити на якийсь інший аксесуар.

Для отримання більш детальної інформації про синтетичні троси ви можете звернутися до наших спеціалістів.

Mark ’Lowmount’ Lowry
(Manager — Product Development & Evaluation)